The Change Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden The Change!
Info@thechange-leefstijl.nl
Www.thechange-leefstijl.nl

Definities

Algemene voorwaarden The Change! Info@thechange-leefstijl.nl Www.thechange-leefstijl.nl

  1. The Change!: The Change!, gevestigd te Kampen onder KvK nr. 76242633.

  2. Klant: degene met wie The Change! een overeenkomst is aangegaan.

  3. Partijen: The Change! en klant samen.

  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 1 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens The Change!.

  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden

    uitdrukkelijk uit.

Artikel 2 – Afspraken en annuleringen

  1. Klant dient tot uiterlijk 24 uur van te voren een geboekte dienst te annuleren.

  2. Klant krijgt bij een annulering tot uiterlijk 24 uur van te voren het trainingscredit teruggestort. Annuleert de klant niet op tijd, dan zal het trainingscredit vervallen (tenzij anders afgestemd met The Change!).

Artikel 2 – Prijzen

  1. Alle prijzen die The Change! hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

  2. Alle prijzen die The Change! hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan The Change! te allen tijde wijzigen.

  3. Partijen komen voor een dienstverlening door The Change! een totaalbedrag als richtprijs overeen, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.

  4. The Change! is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.

  5. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient The Change! de klant tijdig te laten weten waarom een hogere

    prijs gerechtvaardigd is.

  6. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten

    vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.

  7. The Change! heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.

  8. Voorafgaand aan de ingang ervan zal The Change! prijsaanpassingen meedelen aan de klant.

  9. De consument heeft het recht om de overeenkomst met The Change! op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de

    prijsverhoging.

Artikel 3 – Betalingen en betalingstermijn

  1. The Change! mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.

  2. De klant dient betalingen achteraf binnen 7 dagen na levering te hebben voldaan.

  3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen

    bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is,

    zonder dat The Change! de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.

  4. The Change! behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een

    zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 4 – Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is The Change! gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan The Change!.

  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag The Change! zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn

    betalingsverplichting heeft voldaan.

  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van The

    Change! op de klant onmiddellijk opeisbaar.

  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door The Change!, dan is hij nog steeds verplicht

    de afgesproken prijs aan The Change! te betalen.

Artikel 5 – Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor The Change! enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 6 – Uitvoering van de overeenkomst

  1. The Change! voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.

  2. The Change! heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.

  3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel

    afgesproken voorschot door de klant.

  4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat The Change! tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

  5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat The Change! tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst,

    komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

Artikel 7 – Informatieverstrekking door de klant

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan The Change!.

  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert The Change! de betreffende bescheiden.

  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door The Change! redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of

    bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Artikel 8 – Duur van de overeenkomst betreffende een dienst

  1. De overeenkomst tussen The Change! en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor de duur van de aard van de overeenkomst tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.

  2. Na afloop van de termijn genoemd in lid 1 van dit artikel wordt de overeenkomst stopgezet. Het gebruik van de Virtuagym app stopt dan ook.

  3. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet de klant The Change! schriftelijk in gebreke stellen.

Artikel 9 – Geheimhouding

  1. De klant deelt trainingsschema ́s en voedingsschema’s die hij van The Change! ontvangt niet met derden.

  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende The Change! waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden

    dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan The Change! schade kan

    berokkenen.

  3. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een

periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Artikel 10 – Klachten

  1. De klant dient een door The Change! geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant The Change! daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.

  3. Consumenten dienen The Change! uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.

  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat The Change! in staat is hierop adequaat te reageren.

  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat The

    Change! gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Artikel 11 – Aansprakelijkheid The Change!

  1. The Change! is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

  2. Indien The Change! aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

  3. The Change! is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

  4. Indien The Change! aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Artikel 12 – Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van The Change! vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Artikel 13 – Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer The Change! toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.

  2. Is de nakoming van de verplichtingen door The Change! niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat The Change! in verzuim is.

  3. The Change! heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien The Change! kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Artikel 14 – Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van The Change! in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan The Change! kan worden toegerekend in een van de wil van The Change! onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van The Change! kan worden

    verlangd.

  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog,

opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden;

onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen,

overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

  1. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor The Change! 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen,

    dan worden die verplichtingen opgeschort totdat The Change! er weer aan kan voldoen.

  2. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de

    overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.

  3. The Change! is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de

    overmachttoestand enig voordeel geniet.

Artikel 15 – Wijziging algemene voorwaarden

1. The Change! is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal The Change! zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Opgesteld april 2023.